دنیای بسکتبال
دنیای بسکتبال
دنیای بسکتبال

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، مهمد بسیرویچ، مربی اسلوونیایی و 51 ساله است که روز چهارشنبه به عنوان سرمربی تیم‌ملی بسکتبال ایران انتخاب شد تا از فروردین سال آینده کار خود را رسماً آغاز کند.

او در جام‌جهانی 2010 ترکیه با تیم‌ملی کشورش به مقام هشتم جهان دست یافت. این تیم هم گروه ایران هم بود و توانست برابر کشورمان به پیروزی برسد.

محمود مشحون رئیس فدراسیون ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبری فارس «توانا»، در مورد انتخاب بسیرویچ به عنوان سرمربی تیم‌ملی بسکتبال اظهار داشت: در میان گزینه‌هایی که داشتیم این مربی بهترین و قوی ترین بود. به نظر من مهمترین دلیل انتخاب این مربی هم مسلمان بودن و داشتن ارتباطات بین‌المللی او بود. به این خاطر هم که چون احتمال می‌دادیم، سنگ اندازی‌هایی شود و نگذارند این مربی به ایران بیاید نامی از او نبرده بودیم.

وی افزود: همین که مسلمان است و ارتباط دارد در برنامه ریزی‌های آینده کمک زیادی به ما خواهد کرد. این مربی شرایط و مسائل ما را به خوبی می‌داند.

مشحون در مورد اینکه قرار داد او به چه ترتیب خواهد بود، گفت: در حال حاضر قراردادی که امضا شده او را به عنوان سرمربی ایران کرده است، اما مدت و مبلغ قرارداد وی پس از بازگشت او به ایران که فرورودین سال آینده بود مشخص می‌شود. به دلیل اینکه او از چند تیم دیگر مانند روسیه و اسلوونی پیشنهاد داشت نخواستیم که از دست‌مان خارج شود با او قرارداد امضا کردیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد اینکه نظر فدراسیون برای مدت قرارداد او چند ساله است، گفت: بستگی به برنامه و نظرات 2 طرف دارد و ما دوست داریم که قرارداد بلند مدت با او ببندیم و ثمره‌های حضورش را ببینیم. در مورد کمک‌هایش هم نظر ما حضور مریان ایرانی است اما باید خودش تصمیم بگیرد.

وی در مورد اینکه سرمربی تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان چه خواهد شد، گفت: این مربی اختیار تام در مورد تیم‌های ملی دارد. پس از بازگشت در مورد این موضوع هم با او مشورت‌هایی خواهیم کرد که گزینه‌های خوبی را برای جوانان و نوجوانان انتخاب کند.

مشحون در مورد اعتراض مهرامی‌ها به تغییر برنامه‌های لیگ غرب آسیا گفت: من وقتی با هاکوب خاجیریان دبیرکل غرب آسیا صحبت کردم اعلام کرد که در جلسه نمایندگان تیم‌ها به آنها گفتیم احتمال دارد به خاطر پخش مستقیم بازی‌ها زمان مسابقات را تغییر دهیم و آنها هم قبول کردند و اعتراض‌شان هم بی دلیل است.  


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:, توسط ali